Specialist Aanbestedingen

Solliciteer nu

Specialist Aanbestedingen

Schrijf, coördineer en scoor! Jij houdt het bid-proces strak in de hand als Specialist Aanbestedingen. Je schakelt met collega’s, verzamelt input en zorgt dat elke inschrijving klopt én op tijd de deur uitgaat. Dankzij jouw scherpe pen en strakke planning winnen we het vertrouwen van nieuwe klanten.

Fulltime / Parttime · Acrisure · Alkmaar / Rotterdam

Functieprofiel Bid Manager:

Als Specialist Aanbestedingen werk je binnen de Business Unit Publieke Sector en versterk je het team op de Tenderdesk. In deze veelzijdige functie coördineer je aanbestedingstrajecten van A tot Z. Je werkt nauw samen met de huidige Bid Manager, accountmanagers, sluiters, schadebehandelaars en andere specialisten.

Je vertaalt klantvragen naar scherpe, wervende teksten en zorgt voor heldere en complete aanbestedingsdocumenten. Je houdt het overzicht, bewaakt deadlines en zorgt dat alle input van betrokken collega’s op tijd binnen is. Ook denk je actief mee over de commerciële strategie per aanbesteding.

Naast het inhoudelijke werk rondom tenders, ben je ook betrokken bij klantafspraken, rapportages en ondersteun je waar nodig bij marketingacties en projecten binnen het team. Kortom: een veelzijdige, inhoudelijke functie waarin je projectmanagement, commercie en communicatie combineert.

Maak kennis met jouw collega's

Wim
Monique
Wilbert

Onze ideale Specialist Aanbestedingen

  • Hbo werk- en denkniveau.

  • In het bezit van Wft-diploma’s (Basis, Schade Particulier, Schade Zakelijk) of bereid deze te behalen.

  • Affiniteit met tendertrajecten en verzekeringen.

  • Commerciële mindset en communicatief vaardig.

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal. Vlot, helder en foutloos.

  • Je vindt het leuk om met verschillende teams samen te werken.

Voldoe je niet geheel aan de functie-eisen, maar ben je wel enthousiast? Ook dan komen we graag met je in contact.

Waarom kiezen voor ons?

  • Een aantrekkelijk salaris dat past bij jouw ervaring

  • 27+ vakantiedagen, premievrij pensioen en een variabele bonusregeling

  • Een vergoeding voor thuiswerken en reiskosten

  • Hybride werken is mogelijk (minimaal 3 dagen kantoor, de rest thuis)

  • Mooie extra’s zoals bedrijfsfitness, Lease-A-Bike en GoodHabitz

  • Je kan deel uitmaken van Young Acrisure of onze Ondernemingsraad

  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen met externe opleidingen en initiatieven die jij zelf aandraagt

  • Van borrels tot events en elk jaar een overnachting met z’n allen: altijd wat op de planning

  • En natuurlijk collega's waarmee je kunt lachen en een team waar je je snel thuis voelt

Bij Acrisure hechten we waarde aan duurzaamheid, mens en milieu. We nemen onze maatschappelijke rol serieus en maken die zichtbaar. Zo geven we sollicitatietrainingen via JINC, doen we mee aan NLdoet en steunen we goede doelen. Elk jaar zetten we ons gezamenlijk in tijdens een marktevenement voor organisaties zoals Villa Pardoes of ALS. Zo maken we samen écht verschil.

"Commercieel, analytisch én sociaal: deze rol combineert alles wat ik leuk vind."

Monique van Bekkum - Bid Manager

Werken bij Acrisure

Van bekende voetbalclubs tot grote universiteiten, ziekenhuizen en gemeentes: bij Acrisure werk je voor klanten die je misschien al kent… of straks nooit meer vergeet. Hoe mooi is het om dáár dagelijks je werk voor te doen?

We zijn een van de grootste assurantiemakelaars van Nederland en onderdeel van het wereldwijde Acrisure-netwerk, actief in meer dan 20 landen. Toch voelt het bij ons allesbehalve als een afstandelijke multinational. Geen gedoe, geen hiërarchische lagen of eindeloze vergaderingen. Gewoon een hechte club van ruim 220 collega’s die elkaar kennen, helpen en samen het verschil maken.

Als Bid Manager krijg je de ruimte om je werk op jouw manier te doen. Je krijgt vertrouwen én verantwoordelijkheid. We houden van eigenaarschap en werken graag met mensen die initiatief nemen. Of je nou al jaren meedraait of juist net begint: bij ons kun je bouwen, leren en iets betekenen.

We houden het simpel: doen wat werkt. We zijn nuchter, scherp op inhoud en altijd op zoek naar verbetering. Je bent bij ons geen nummer – als jij impact maakt, dan wordt dat gezien. We houden van aanpakken, geven ruimte voor eigen initiatief en werken in een sfeer van vertrouwen. Verwacht bij ons geen driedelige pakken: we gaan voor business casual outfits en houden het in de omgang lekker informeel.

Wil jij werken in de verzekeringswereld zonder het stoffige imago of die corporate sfeer? Dan zit je bij ons goed.

Enthousiast geworden?

Is dit de uitdaging waar jouw hart sneller van gaat kloppen? Aarzel dan niet en grijp deze kans om te solliciteren. We horen het graag als je interesse hebt of vragen over de rol van Specialist Aanbestedingen. Voor alle details over de functie kun je terecht bij Wim Mulder (Commercieel Directeur Public) en voor al je andere vragen staat Thijs Engels (HR) voor je klaar. Wij zijn beiden bereikbaar via 072-5414151. Laten we samen kijken hoe jij ons team kunt versterken!

Let op: een integriteitsonderzoek maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Deze screening is bedoeld om de integriteit van onze medewerkers te waarborgen. Als je solliciteert, gaan we ervan uit dat je hiermee instemt.

Acquisitie door externe partijen wordt niet op prijs gesteld.

Acri-sure van je zaak? Solliciteer nu!

Onze website